Facilitate fiscală
Legea Sponsorizării (32/1994) și Codul Fiscal (227/2015), cu modificările și completările ulterioare, permit contribuabililor plătitori de impozit pe profit să investească în dezvoltarea societăţii românești, fără niciun cost.
Acestea pot direcționa până la 20% din impozitul pe profit către organizații neguvernamentale – în limita a 0,5% din cifra de afaceri – sumă ce se scade din impozitul pe profit de plată.
Cheltuiala cu sponsorizarea oferită va genera un credit fiscal, adică poate reduce impozitul pe profit cu suma integrală a sponsorizarii oferite.
Astfel, facilitatea acordată prin mecanismul de credit fiscal permite practic spnsorului să plătească efectiv suma rescpectivă către o organizație fără scop lucrativ li nu în contul impozitului pe profit.
Pentru a fi inclus în calculul impozitului pe profit pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie incheiat înainte de sfârșitul anului calendaristic, iar plata trebuie efectuată până la finele anului.
Totuși, în masura în care suma oferită drept sponsorizare depășește plafonul legal menționat mai sus, diferența poate fi acoperită din impozitul pe profit al perioadelor fiscale viitoare, până la recuperarea integrală, în termen de 7 ani.