Cooptat recent în structura administrativă a clubului Politehnica Timișoara, Sergiu Bumbu a acordat primul interviu din postura de director de imagine pentru site-ul oficial al echipei alb-violete.

Miercuri, 4 decembrie 2019, Sergiu Bumbu (31 de ani) a fost numit director de imagine al Politehnicii Timișoara. Născut în Suceava, Sergiu practică fotbalul de la vârsta de 7 ani, remarcându-se în adolescență ca un excelent portar. O accidentare la spate însă l-a obligat să stea departe de fotbalul de performanță. Nu a renunțat la pasiunea pentru sportul rege, dedicându-se studiului, vizionării meciurilor și analizelor sportive.

Sergiu, ești noul director de imagine de la Poli Timișoara. O mutare surpriză … Prima experiență în cadrul unui club de fotbal. Cum s-a ajuns la această colaborare?

Este o surpriză, dar sper să reușim să facem performanțe notabile împreună. Prima experiență la un club de fotbal, până acum doar în cadrul companiilor, dar fotbalul ne-a oferit mereu astfel de surprize, cum ar fi: Julian Nagelsmann (28 de ani în 2016) – antrenor la Hoffenheim și Ted Dumitru (25 de ani în 1964) – antrenor Universitatea Craiova.

Primele discuții purtate cu Politehnica Timișoara au avut loc în 2016, când firma la care lucram atunci era interesată să sponsorizeze clubul. După 3 ani reușim să colaborăm și suntem dornici de rezultate importante.

Ai fost primit cu entuziasm la Timișoara, iar din moment ce ai pășit în familia „poliștilor”, fanii vor să afle mai multe despre tine!

Am rămas plăcut surprins de fani, atmosfera de la club și spiritul Timișoarei, unul occidental, asemănător orașelor din Germania. M-am născut în Suceava, într-o familie cu valori și principii sănătoase, cu respect pentru muncă și oameni. Am absolvit liceul Colegiul Național „Petru Rareș” profil matematică-informatică. Mi-am continuat studiile la Cluj-Napoca în cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Facultatea de Business (Administrarea Afacerilor – licență) și Facultatea de Studii Europene (Management Performant – masterat).

Prima experiență profesională a fost în cadrul JCI Cluj-Napoca (Junior Chamber International), apoi a urmat Camera de Comerț și Industrie – Specialist Marketing, Clubul de Marketing din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, Arcadia CMB – Manager Marketing, Tehno World – Manager Marketing, Trutzi (lider național fier forjat) – Manager Marketing și Total Bet (franciză pariuri sportive).

De unde vine această pasiune extraordinară pentru fotbal și după ce modele de manageri te ghidezi în carieră?

Pasiunea pentru sportul rege vine de la tatăl meu, care a jucat fotbal în ligile inferioare din România. Am mers la multe meciuri împreună pe stadion și am urmărit sute de meciuri la TV. O parte semnificativă din ceea ce sunt în prezent se datorează lui, prin faptul că m-a încurajat mereu și mi-a transmis o ambiție extraordinară (specifică sârbilor). Din păcate a plecat dintre noi la începutul acestui an. Acest pas în fotbal este dedicat memoriei lui.

Fotbalul ne oferă exemple de manageri extraordinari atât din străinătate, cât și din țară. Pentru mine cel mai bun exemplu din afara țării este Ramón Rodríguez Verdejo cunoscut ca „Monchi”, director sportiv la FC Sevilla și AS Roma. Și noi ne mândrim cu legenda Gheorghe Hagi, care a dezvoltat un proiect unicat la Ovidiu. Pentru mine un exemplu de urmat este Cornel Şfaiţer, actualul manager sportiv al celor de la Sepsi OSK Sfântu Gheorghe. L-am cunoscut personal pe vremea când era la FC Botoșani. Un profesionist în adevăratul sens, un om deosebit și modest.

Pentru tine suntem un David împotriva Goliaților din fotbalul modern?

Cred că este cea mai bună definiție pentru ceea ce este Poli în acest moment. Un club unic, diferit, cu valori și principii sănătoase. Se poate face performanță și cu bugete reduse. Rămâne ca David (Poli) să-și ducă misiunea până la capăt (Liga I).

În Statele Unite există un adevărat cult al studenților universităților sau colegiilor pentru echipele lor sportive, care participă în campionate puternice. Universitatea Politehnica Timișoara e singura instituție de învățământ superior din România care susține un club sportiv cu rezultate foarte bune în mai multe ramuri sportive, printre care și fotbalul. Cum pot fi atrași studenții spre echipa lor?

Cred că toate eforturile din ultima vreme sunt în această direcție și se văd rezultatele. Trebuie să avem răbdare ca acest proces să intre într-un ritm alert și vor veni mai multe rezultate și certitudini. Această trăire se răspândește repede în rândurile studenților. Când te identifici cu acest oraș automat ești parte și din Poli.

Care consideri că este principalul avantaj al Politehnicii?

Spiritul studențesc și liber al Timișoarei va dăinui mereu. Această stare de spirit este nucleul în jurul căruia se vor construi mereu povești nemuritoare. Renașterea din propria cenușă, ambiția și caracterul nobil vor reprezenta mereu principalul avantaj al Politehnicii.

Cum vezi la 30 de ani de la Revoluție fotbalul românesc?

De la prima minge de fotbal adusă în 1890 de Iuliu Weiner din patria celor care au inventat cel mai iubit sport și până astăzi ne-am bucurat de generații excelente de fotbaliști români. În perioada comunistă fotbalul românesc a cunoscut unele dintre cele mai importante performanțe internaționale: Universitatea Craiova – semifinală Cupa UEFA 82/83 sau echipele departamentale din București cu prezențe în semifinalele sau finalele cupelor europene. Să nu uităm de prezența echipei naționale la Campionatul Mondial din Mexic 70 și la cel European din Franța 84.

După Revoluție cred că putem vorbi de 3 perioade ale fotbalului românesc: Generația de Aur (prezența la 3 Campionate Mondiale și 2 Campionate Europene), Perioada Patronilor (cea mai importantă performanță postdecembristă – parcursul Rapidului și al Stelei în Cupa UEFA, rezultatele CFR-ului în cupele europene) și Perioada Academiilor și Suporterilor (reînființarea de către suporteri a multor cluburi de tradiție falimentate de foștii patroni; proiectul unicat al lui Gheorghe Hagi).

Pentru a avea viitor este nevoie de proiecte serioase, investiții în infrastructura sportivă, academii și atragerea de parteneri strategici.

Ce ar trebui să aștepte suporterii de la tine, din poziția în care te afli acum?

Îmi propun să realizez la Politehnica Timișoara ceea ce a reușit Lorand (Boți) Balint la Federația Română de Handbal în perioada 2015/2017: reconectarea la fotbalul de performanță, atragerea de parteneri strategici și sponsori importanți și transformarea într-un brand puternic la nivel național.

Am găsit la Timișoara mediul propice unei colaborări sănătoase și de lungă durată. Împreună vom avea multe încercări, dar și multe reușite. Avem un drum și nu ne vom opri și chiar cred că cei mai buni ani vor fi cei ce vor veni…

Ce este primul lucru pe care l-ai transmite oricărui suporter polist, din țară sau străinătate?

Poli Timișoara este unul dintre puținele cluburi „phoenix” la nivel mondial, renăscute și deținute de suporteri, care au pornit din ligile inferioare și bat la poarta primei ligi. La Timișoara vorbim de un fenomen fotbalistic. Trebuie să ducem la un nivel superior munca celor care și-au dedicat timpul și resursele în acești ani. Politehnica are nevoie de parteneri puternici pentru a ajunge din nou în Liga 1. Academia este una puternică și sunt promovați în fiecare an tineri la prima echipă.

Cu toții ne dorim să promovăm în următorii 2 ani, mai ales că vom celebra centenarul. Important este să creștem sănătos, să avem stabilitate și rezultatele vor veni firesc. Dan Păltinișanu și Emeric Dembroschi au scris istorie pentru Poli, de ce nu am putea și noi același lucru?